VIDEO KLIP HITLER BERSAMA MUFTI

Memang menarik dan teruja bila baca kisah tokoh2 yang kita ketahui,orang bukan Islam(non muslim)tapi mereka menghormati Islam dan rakyat muslim ,bahkan memberi kebebasan dalam melaksanakan sesetengah amalan Islam ,ajaibkan!!!

Adolf Hitler adalah seorang ketua pemimpin tentera Jerman ,di mana beliau sering memuji Islam dan Nabi Muhammad S.A.W sebagai sistem panduan hidup dan tokoh yang hebat . Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau "Mein Kampf " yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi.

Namun ada sebilangan tentera jerman diantara mereka yang masuk Islam dan ada yang tidak masuk Islam sepenuhnya.sayang sekalilah,bagi mereka yang melihat kehebatan Islam tapi tidak menerima Islam sepenuhnya.

Video klip dibawah ini menunjukkan hubungan Hitler dan Mufti.



Terdapat seorang tokoh Islam yang mampu menjalinkan hubungan baik dengan Hitler. Dia turut berperanan sebagai pemimpin Divisyen Hanzar. Beliau ialah Mufti Besar Baitulmaqdis, Haji Amin Al Husseini.

Beliau ialah pemimpin yang berpengaruh di Wilayah Arab terutama di kalangan pemimpin Arab Palestin.

Sepanjang Perang Dunia Kedua itu, Amin Al Husseini menetap di Jerman bagi menentukan pembentukan koordinasi antara fahaman Nazi dan polisi Arab sehingga membawa kepada pembentukan Divisyen Hanzar pada Februari 1943.

Divisyen Hanzar dihantar mengikuti latihan ketenteraan di Perancis sebaik sahaja penubuhannya. Pasukan itu mula beroperasi di Balkan pada Februari 1944. Divisyen ini beroperasi dengan jayanya menentang gerila komunis pimpinan Josip Broz Tito dan juga tentera Rusia.

Walaupun jawatan Muftinya dilantik oleh kerajaan British yang ketika itu menjajah Palestin, namun Amin Al Husseini merupakan seorang yang sangat membela Islam. Beliau juga bertanggungjawab menyekat kemaraan dan kemasukan beramai-ramai Yahudi ke Eropah setelah kaum itu gagal disekat memasuki wilayah Palestin.

Generasi sekarang hanya mengenali Hitler namun ketokohan Amin Husseini sebagai pejuang Islam pada Perang Dunia Kedua sangat jarang diketahui. Malah beliau seorang yang banyak berjasa menggerakkan kebangkitan orang Islam selepas kekalahan kerajaan Uthmaniah (Ottoman) di Palestin diikuti Mesir dan Iraq.

Malah beliau merupakan mentor perjuangan kepada pemimpin Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO), Allahyarham Yassier Arafat dan ketua pemimpin dan pejuang Islam yang lain.

Semoga kita semua beroleh manfaat@sentiasa(awas) berjaga-jaga terhadap propaganda yahudi,sekutunya@pengaruh barat.'berkatalah yg benar walaupun sekalipun ia pahit.


( قل الحق ولو كان مرا )


Wallahu’alam....

Oleh: Mohd Faizal Mohd Nan

Artikel "VIDEO KLIP HITLER BERSAMA MUFTI" yang tersiar di halaman hasnulhadiahmad.blogspot.com para pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat hasnulhadiahmad.blogspot.com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan,hendaklah memohon keizinan terlebih dahulu.

2 ulasan:

salam ziarah... nampak org bukan Islam akan hormat Islam, tp skrg, org Islam semakin meninggalkan Islam, bagaimana org bukan Islam nak hormat kita kan?

Sebagaimana dengan Hadis Rasulullah SAW ada mengatakan lebih kurang berbunyi"bahawasanya umat Islam (manusia) hanya akan hidup dalam tempoh 1500 tahun Hijriah saja"
dan Hadis Rasulullah SAW ada berbunyi "Islam pada awal kedatangannya adalah ASING dan akan kembali ASING apabila berlakunya AKHIR ZAMAN" (apabila hampirnya tanda tanda Hari Qiamat)Wallah Huaklam Bissawaab.

Catat Ulasan

PENGIKUT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...